Toyota na wystawie w Genewie 2004r. (2.III.2004r.)zaprezentowała m.in. najnowszą Corollę Verso, która łączy w sobie praktyczność siedmioosobowego pojazdu typu MPV ze wspaniałymi doznaniami z jazdy. Samochód ten oferuje wszelkie nowości technologiczne, najwyższe standardy w dziedzinie aktywnego oraz biernego bezpieczeństwa, wszechstronność oraz doskonałe osiągi a wszystko to zawarte jest w dynamicznej, eleganckiej sylwetce pojazdu. Samochód pojawił się na rynku w maju 2004r.  (Na polskim rynku pojawiła się w maju, a najtańsza wersja 1.6 VVT-i Terra ma kosztować 77 500 zł.)

Dynamiczny wygląd

Corolla Verso II

Przyciągające wzrok wzornictwo, wielofunkcyjność i najwyższa jakość wyróżniają nową Toyotę Corollę Verso. Auto oferuje nowoczesny design, funkcjonalność i najwyższą jakość w segmencie pojazdów MPV.  Toyota Corolla Verso nowej generacji jest zupełnie nowym samochodem. Odzwierciedla nową filozofię: "z jednego kawałka" przyjętą przez projektantów i konstruktorów Toyoty pragnących zaproponować klientom auto łamiące wszelkie konwencje i tradycyjny wizerunek pojazdu wielofunkcyjnego. Nowa propozycja skierowana jest do klientów prowadzących rodzinny, aktywny tryb życia, szukających czegoś więcej niż zwykłego pojazdu mogącego zabrać w podróż dorosłych i dzieci.

Corolla Verso IISylwetka nowej Toyoty Corolli Verso wyłoniona została w drodze konkursu zorganizowanego przez Toyota Motor Corporation. Do walki o możliwość projektowania nowego modelu stanęły dwa studia projektowe z Japonii, Techno Art Research oraz Toyota Europe Design Studio (ED2), które wygrało rywalizację. Szefem zespołu projektowego mianowano Elvio D’Aprile, 38-letniego, doświadczonego projektanta, który rozpoczął karierę w Pinifarina, zajmował się m.in. Ferrari 550 Maranello i modelami Porsche. Pracę w Toyocie rozpoczął w roku 1994 – jego dziełem jest koncepcyjna Toyota UUV pokazana w Genewie dwa lata temu.

Elvio D'Aprile, szef zespołu projektowego, wyjaśnia, że sylwetka nowego pojazdu zawiera dwa główne motywy: masywność przedstawiciela segmentu SUV w części dolnej (zderzak, nadkola i spodnia część karoserii) oraz dynamikę zarysowaną kształtem nadwozia, opadającą linią dachu i wycięciem tylnej szyby bocznej.

Tak więc Corolla Verso została zaprojektowana przez europejskie studio stylizacyjne Toyoty (ED2) i jest produkowana w Europie (w TMMT - Toyota Motor Manufacturing Turkey), w tej samej fabryce, z której wyjeżdżają Corolla Sedan oraz Wagon. Corolla Hatchback montowana jest w fabryce TMUK - Toyota Motor Manufacturing UK w Wielkiej Brytanii. W Tokio uznano, że projektowane w Europie samochody łatwiej zadowolą kapryśne gusta europejskich klientów. 

Corolla Verso IIWygląd samochodu podkreśla jego osiągi. Jeszcze mocniej zaakcentowano wybrzuszenie maski typowe dla ostatnich modeli Toyoty. O przynależności do marki świadczą także charakterystyczne światła tylne i kształt ostatniej szyby bocznej. Atrapa chłodnicy zintegrowana jest ze zderzakiem, klapa maksymalnie odsunięta - nie tylko skupiając uwagę obserwatorów na potężnym przodzie, lecz także gwarantując większe bezpieczeństwo pieszym. Proporcje sylwetki wydają się być doskonale wyważone – długość, szerokość i wysokość pojazdu dostosowano do 16- i 17-calowych kół. 

W porównaniu z poprzednią wersją zwiększono rozstaw osi i odległość między kołami – obecnie rozstaw osi jest największym proponowanym w segmencie. Kabina jest przestronniejsza: swobodnie mieści trzy dorosłe osoby w drugim rzędzie siedzeń. Nieznacznie zwiększono wysokość pojazdu. Nowa Corolla Verso może także pochwalić się najniższym w segmencie współczynnikiem oporu powietrza Cx=0.30.

Inteligentna wszechstronność Nowa Corolla Verso mieści 7 osób. Już po złożeniu (a nie wyjęciu), pięciu tylnych siedzeń uzyskuje się zupełnie płaską powierzchnię ładunkową. Rozkładanie siedzeń nie nastręcza żadnych trudności - do ich złożenia wystarczy jedna krótka operacja; fotele należą do najlżejszych w segmencie. Corolla Verso będzie dostępna w 10 kolorach; dwa z nich (Storm Bronze i Frost Blue) zarezerwowane są wyłącznie dla tego modelu.

Gorąca prezentacja nowego Vana Seata - powiększKonkurencja nie śpi i także oferuje siedmioosobowe minivany (m.in. Zafira, Touran, Grand Scenic). Stylistycznie inne marki okazały się jeszcze odważniejsze i Verso przy Seacie Altei wygląda dość statecznie zwłaszcza , że ten ostatni model prezentowany był w Polsce w dość gorący sposób - patrz zdjęcie.

Jakość w każdym detalu

Wnętrze zaprojektowano w oparciu o zarys geometryczny, z mocno zaznaczonymi przestrzennymi liniami. Dodatki chromowe na desce rozdzielczej nadają kokpitowi charakteru hi-tech. Poprawiono jakość montażu i spasowanie poszczególnych elementów: przerwy i luz między nimi zmniejszono odpowiednio o 90% i 40%. Jakość postrzegana została wzbogacona o wyciszenie odgłosu zamykania drzwi. Po serii testów znaleziono najwłaściwsze miejsce zamocowania zawiasów drzwi, zastosowano nowe uszczelki. Wprowadzono nowe zamki, w strategicznych punktach dodano materiały tłumiące drgania. Efekt tych prac odczuwalny jest już przy pierwszym zamknięciu drzwi pojazdu.

Corolla Verso II - podświtlanie liczników; obrotomierz zmieniający kolory zamiast wzkaźnika temperatury silnika

 Dane techniczne :

Silnik

1,6  1,8 

2,0 

Liczba i układ cylindrów 4, rzędowy   4, rzędowy 4, rzędowy
Mechanizm zaworów 16-V, VVT-i  16-V, VVT-i 

16-V,  D-4D

System wtrysku paliwa

elektroniczny wtrysk paliwa

common rail z intercoolerem
Pojemność skokowa (cm3)  1598  1794  1995
Średnica x skok (mm x mm)   79,0 x 81,5 79,0 x 91,5 82,2 x 94,0
Stopień sprężania    10,5:1 10,0:1 17,8:1
Maksymalna moc kW(KM) /obr./min    81 (110)/ 6000 95 (129)/ 6000 85 (116)/ 3600
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min)  150/3800  170/4200  280/2200-2400
Zużycia paliwa      
Średnio (litrów/100 km) 7,5  7,7 (7,5*) 6,2
Poza miastem  6,4  6,5 (6,4*) 5,3
Miasto  9,5  9,9 (9,4*) 7,8
Zalecane paliwo 

bezołowiowa 95 lub więcej

olej napędowy
Poj. zbiornika paliwa (litry)  60 60 55

Wykres możliwości silników Corolli Verso II 

Pomimo że najnowsze minivany mają z tyłu zawieszenie wielowahaczowe, inżynierowie Toyoty zdecydowali się pozostać przy belce skrętnej. Powód? Zajmuje niewiele miejsca i gwarantuje bezawaryjną eksploatację. Zawieszenie Corolli Verso nie należy do najlepszych w klasie, ale auto prowadzi się poprawnie i skutecznie tłumi nierówności. Napęd przenoszony jest na przednie koła. 

Ceny wahają się od 77 500 zł za wersję Terra z silnikiem 1.6 (stan na V.2004r) poprzez wersje Sol z silnikiem diesla D4-D - 94 800 zł a po 110 000 zł za 7-osobową Corolle Verso Prestige ze 116 konnym dieslem pod maską.

OSIĄGI

1,6 VVT-i 1,8 VVT-i (MMT) 2,0 D-4D 116KM
Maksymalna prędkość (km/h)  175  195  180
0-100 km/h (sek) 12,7   10,8 (12,7*) 12,6
Współczynnik oporu powietrza 0,30
Promień skrętu (m) 5,7
ZAWIESZENIE
Przód / Tył

System kolumn MacPhersona / Belka skrętna

MASY i WYMIARY
Masa własna (kg) min./max. 2035/ 2140
Masa całkowita pojazdu (kg) min./max. 1400/ 1540
Pojemność bagażnika  5 siedzeń - 397 litrów / 7 siedzeń - 63 litry
Pojemność zbiornika paliwa  60 litrów 
Nadwozie  4360 /1770 /1620 mm
Rozstaw osi  2750 mm
M/T  - 5-stopniowa manualna skrzynia biegów
*MMT - uniwersalna, 5-stopniowa z automatyczną lub sekwencyjną (manualną) zmianą biegów

Wnętrze

Projektanci wnętrza oparli się o zasadę trzech motywów przewodnich: nowoczesności, jakości i wyglądu high-tech. Z Toyoty UUV zaczerpnięto pomysł bladozielonego oświetlenia. Fotele są wygodniejsze, zmieniono układ instrumentów i wskaźników, dodano materiału wyściełającego. Zwiększono ilość dodatków metalicznych. Bladozielone światło, chromowe akcenty i wygięta łukowato deska rozdzielcza, 3-ramienna kierownica, nowa tapicerka i obicia drzwi to charakterystyczne elementy wnętrza nowej Corolli Verso.  

Wnętrze Corolli Verso II- powiększ           Wnętrze Corolli Verso II- powiększ           Wnętrze Corolli Verso II- powiększ

Uwagę przyciąga odważnie jak na Toyotę stylizowany zestaw wskaźników, który konweniuje z wykończeniem środkowej części deski rozdzielczej.  Mechanizmy sterowania rozmieszczone są prawidłowo. Deska rozdzielcza wygląda bardzo solidnie i jakość montażu utrzymana jest na wysokim poziomie. Niestety, zastosowano twarde materiały, które są mniej przyjemne w dotyku od tych montowanych w typowej Corolli, nie wspominając o wykończeniu Avensisa.

Wyświetlacz przeniesiono do panelu zegarów głównych na wprost kierowcy. Przekazuje on informacje o zużyciu paliwa, odległości, jaką można pokonać bez tankowania, czasie podróży, średniej prędkości. Cały panel instrumentów wykonany został w technologii Optitron.  

Ciekawostka !
Brak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej? Czy to nie za daleko posunięta oszczędność? Jak się okazało, funkcję analogowego zegara spełnia kontrolka, która świeci się na niebiesko, jeżeli silnik nie osiągnął optymalnej temperatury, i na czerwono, gdy temperatura przekroczy poziom dopuszczalny.
Możliwości aranżacji wnętrzaTrzeci rząd foteli ma dużo plusów. Nie musimy demontować siedzeń, a przeobrażenie samochodu zajmuje kilka minut i jest banalnie proste - po złożeniu fotele nie zajmują zbyt wiele miejsca w bagażniku. Verso jest więc jedynym modelem w segmencie, w którym można złożyć 5 foteli na płask bez konieczności wyjmowania któregokolwiek z nich. System składania foteli jest również najprostszy: złożenie siedzenia wymaga wykonania zaledwie jednej operacji. W przypadku Toyoty (podobnie jak w VW Touranie) mamy wybór - dopłata do wersji siedmioosobowej to 1200 zł, a więc umiarkowanie, porównując np. do 1900 zł za lakier metaliczny. Toyota zapewnia, że jej system składania oparć jest prostszy niż u niemieckich konkurentów. Szeroki zakres regulacji jego wysokości zaspokoi jednak nawet dalekowschodnie potrzeby.  Siedzenia są najlżejsze w klasie. Każdy z foteli drugiego rzędu można przesunąć o 240 mm do przodu lub do tyłu; oparcia pochylić o 30o. Umożliwia to 32 różne aranżacje siedzisk. Zastosowano system ułatwiający zajmowanie miejsc w trzecim rzędzie foteli: Po naciśnięciu dźwigni umieszczonej w górnej części boku oparcia można pochylić pierwszy fotel drugiego rzędu, co automatycznie otwiera zapadkę i fotel przesuwa się ku przodowi.

Wnętrze zapewnia ergonomiczne warunki jazdy wszystkim użytkownikom: od ponad 95% populacji najwyższych Europejczyków do 5% najniższych Europejek: w praktyce oznacza to, że fotel kierowcy gwarantuje komfortową jazdę osobom o wzroście od 151cm do 199 cm. Kolumna kierownicy regulowana jest w dwóch płaszczyznach a we wnętrzu znajduje się wiele schowków i uchwytów. 

Gdy wszystkie fotele są rozłożone Corolla Verso komfortowo mieści siedem dorosłych osób; po złożeniu siedzeń powierzchnia bagażowa ma 1.537 mm długości i 1.374 szerokości.

High-tech

Nowa Corolla Verso wyposażona została w system nawigacji satelitarnej najnowszej generacji z dotykowym wyświetlaczem, szybszy, z możliwością przewijania stron, wykonany w nowej szacie graficznej, z funkcją dostępu trzech użytkowników. Mapy krajów zachodniej Europy zapisano na dysku DVD. W nowym systemie wykorzystana została funkcja kompasu pokazującego na ekranie szerokość i długość geograficzną wybranych punktów. W nawigacji wykorzystywany jest system RDS-TMC (Radio Data System – Traffic Message Channel) zbierający informacje o warunkach ruchu drogowego z lokalnych stacji radiowych i umożliwiający w ten sposób ominięcie korków (dostępny w niektórych krajach Europy Zachodniej).  

system Toyota In-Car Entertainment

Corolla Verso proponuje system audio Panasonic, z wbudowanym radiem, odtwarzaczem CD, przyciskami na kole kierownicy i sześcioma głośnikami. Tym, którym nie wystarcza słuchanie muzyki Verso oferuje wbudowany system Toyota In-Car Entertainment z dwoma parami słuchawek działających na podczerwień odtwarzający filmy DVD i gry dla jednej, bądź kilku rywalizujących ze sobą osób.  System ten oparty jest na sprzęcie DVD Panasonic, z monitorami umieszczonymi w zagłówkach przednich foteli. Ekrany LCD potrafią działać niezależnie, co oznacza, że kiedy jeden z małych pasażerów np. ogląda film, drugi może "łupać" w grę komputerową. Dźwięk w takim przypadku przekazywany jest za pośrednictwem niezależnych słuchawek bezprzewodowych. Z jednej strony wygląda to na zbytnią rozrzutność, z drugiej - znakomicie ułatwia podróż z dziećmi. Jeśli zakupimy samochód w specyfikacji wyposażenia Prestige, będziemy mogli bezstresowo parkować oraz wyjeżdżać zza przeszkody dzięki kamerom zamocowanym z przodu i tyłu samochodu. Takie wyposażenie w aucie klasy kompaktowej jeszcze kilka lat temu byłoby utopią. I pomyśleć, że tym wszystkim cieszyć się będą mogli też polscy klienci.

Klimatyzacja, dzięki kompresorowi o pojemności zmieniającej się w zależności od warunków jazdy (przyspieszanie, zwalnianie), pobierającemu mniej mocy obniża zużycie paliwa o 3%. Nowością w systemie klimatyzowania wnętrza jest podgrzewacz gorącego gazu, elektromagnetyczny zawór z dodatkową dyszą i zbiornikiem gorącego gazu umożliwiający skuteczne i szybkie nagrzanie wnętrza w temperaturze od 8 do -30oC, nie powodujący, jak tradycyjne urządzenia tego typu, zwiększonego zapotrzebowania na zużycia paliwa. W nowej Corolli Verso lusterka na osłonach przeciwsłonecznych są podświetlane, lusterko wsteczne jest elektrochromatyczne, wycieraczki reagują automatycznie na deszcz.

Komplet zabezpieczeń typu airbagFunkcję tradycyjnego kluczyka spełnia pilot- karta magnetyczna, który wtykamy w zagłębienie przy kolumnie kierownicy. Silnik możemy zapalić dopiero wtedy, kiedy wciśniemy pedał sprzęgła oraz przycisk na desce rozdzielczej. Karta służy też do zamykania i otwierania drzwi. Do stacyjki i immobilizera, także elektrycznej blokady kierownicy wysyłany jest sygnał aktywujący. Dla większego bezpieczeństwa drzwi zamykają się automatycznie po 30 sekundach od momentu, gdy je otwarto, a karta magnetyczna nie została wsunięta do otworu w kabinie.

Dynamiczne silniki i bezpieczeństwo

Obydwa silniki, jakie proponuje Corolla Verso: 1.6 i 1.8, odpowiadają normom emisji spalin EURO IV. Ekologiczna praca jednostek nie wpływa negatywnie na zużycie paliwa ani moment obrotowy przy niższych prędkościach. Silnik wysokoprężny poddany został modyfikacji: jego nowa wersja dostarcza 26 KM mocy więcej, a moment obrotowy waha się od 215 do 280 NM już w niskich zakresach pracy (2.000 – 2.200 obr/n/min). Corolla Verso będzie dostępna z jednym z dwóch silników benzynowych (1.6 VVT-i, 110 KM; 1.8 VVT-i, 129 KM) oraz dieslem (2,0 D-4D, 116 KM). Obecnie niemal połowa klientów tego segmentu wybiera auta z silnikiem wysokoprężnym. Niepodważalną zaletą napędu Verso 2.0 D-4D jest oszczędność paliwa, jednak do charakterystyki pracy można mieć zaostrzenia. Podczas przyspieszania do 2000 obr/min niewiele się dzieje. Diesle konkurentów oferują wyższy moment obrotowy przy niższych prędkościach. Dlatego bardziej lepsze okazują się nienagannie pracujące silniki benzynowe. Różnica w cenie pomiędzy silnikiem 1.6 VVT-i a wysokoprężnym wynosi 10 tys. zł. Oba umożliwiają rozwinięcie podobnej prędkości maksymalnej i osiągnięcie setki w podobnym czasie.

5-stopniowa przekładnia M-MT (Multi-mode Manual Transmission), dostępna z silnikiem 1.8 VVT-i, może pracować w trybie automatycznym (E) i ręcznym (M). Skrzynia wykorzystuje dwa silniki elektryczne i elektroniczne sprzęgło. Przekładnia umożliwia jazdę na pół-sprzęgle. Nowością w przekładni Corolli Verso jest tryb pracy Es (s=sport), w którym biegi zmieniane są bardzo szybko.

Poziom bezpieczeństwa Corolli Verso, zarówno biernego jak i aktywnego, dorównuje najlepszym modelom segmentu MPV. W niezależnych testach  EuroNCAP Corolla Verso uzyskała najlepsze noty: 5-gwiazdkek w teście ogólnym i 4 w kategorii ochrony najmłodszych pasażerów (system ISOFIX znajduje się na dwóch zewnętrznych fotelach z tyłu). Po Avensisie to już drugi model tej marki, który uzyskał maksymalną ilość gwiazdek. 

Verso II przewodniczy w klasie pod względem bezpieczeństwa

 

W Corolli Verso zamontowano system MICS (Minimal Intrusion Cabin System), wykorzystywany już w modelu Avensis. Zmniejsza on ryzyko zniszczenia przedziału pasażerskiego w razie wypadku.

Dwu-fazowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera podróżującego na przednim siedzeniu (z funkcją odcinającą w wyposażeniu standardowym), boczne kurtyny powietrzne, poduszka chroniąca nogi kierowcy (po raz pierwszy w segmencie C), dwy-fazowy system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa (także z modelu Avensis), strefy kontrolowanego zgniotu to inne elementy bezpieczeństwa biernego Corolli Verso.

Bezpieczeństwo aktywne gwarantowane jest przez systemy VSC (Vehicle Stability Control), ABS (Anti-lock Brake System), TRC (Traction Control) i BA (Brake Assist) oraz debiutujący w Europie system Cornering Assist Monitor z kamerą zainstalowaną w centralnej części grilla i kolorowym wyświetlaczem, do którego przekazuje obraz o szerokości 20 metrów na lewo i prawo pod kątem 25o. Pozwala on dostrzec kierowcy przeszkody znajdujące się za zakrętem. 

Cornering Assist Monitor

Nowością jest także system Parking Assist wykorzystujący tylną kamerę; na wyświetlaczu pojawiają się linie wyznaczające najkorzystniejszy tor jazdy. Nabywca pojazdu zamiast systemu Parking Assist może wybrać opcję 6 czujników parkingowych zamontowanych w zderzakach i przekazujących sygnał ostrzegający o zlokalizowanej przeszkodzie. Systemy Parking Assist i Cornering Assist Monitor dostępne są w wyposażeniu dodatkowym wersji z nawigacją satelitarną.

Wyposażenie standardowe :

Najważniejszymi zaletami nowego Verso są wysoki poziom bezpieczeństwa, siedmioosobowe wnętrze i solidne wykonanie. Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa może postawić rywali w trudnej sytuacji. Już w najtańszej specyfikacji (Terra) Verso oferuje dziewięć poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtyny oraz niedostępną u konkurentów kolanową), radioodtwarzacz CD oraz ręczną klimę.

Wyposażenie

TERRA   SOL PRESTIGE
Poduszki przednie 

STD 

STD STD
Poduszka kolanowa

STD 

STD STD
Poduszki boczne

STD 

STD STD
Kurtyny powietrzne 

STD 

STD STD
4 hamulce tarczowe + ABS + EBD

STD 

STD STD
Elektryczne szyby przednie 

STD 

STD STD
Centralny zamek sterowany pilotem 

STD 

STD STD
Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka

STD 

STD STD
Lusterka w kolorze nadwozia

STD 

STD STD
Bezpieczny kluczyk

STD 

STD STD
Wspomaganie kierownicy 

STD 

STD STD
Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach

STD 

STD STD
Radioodtwarzacz CD (6 głośników)

STD 

STD STD
Sterowanie radiem w kierownicy

STD 

STD STD
Komputer pokładowy

 STD*

 STD*  STD*
Zderzaki w kolorze nadwozia

STD 

STD STD
Fotele w drugim rzędzie siedzeń z możliwością przesuwania i regulacją oparcia 

STD 

STD STD
Roleta przedziału bagażowego

STD 

STD STD
Immobilizer

STD 

STD STD
Wskaźniki typu OPTITRON o niebieskim podświetleniu

STD 

STD STD
Koła 205/55 R 16" 

STD 

STD STD

 

Klimatyzacja manualna STD  - -
Aluminiowe felgi - STD STD
VSC+TRC+BA - STD STD
Elektryczne szyby tylne - STD STD
Elektrochromatyczne lusterko - STD STD
Kierownica skórzana - STD STD
Skórzana gałka zmiany biegów - STD STD
Tempomat - STD STD
Klimatyzacja automatyczna - STD STD
Czujnik deszczu  - STD STD
Lampy przeciwmgielne - STD STD
Nawigacja satelitarna DVD - - STD 
Kamera z przodu - - STD 
Kamera z tyłu - - STD 

* Komputer pokładowy pokazuje średnie i chwilowe zużycie paliwa, średnią prędkość, czas, zasięg oraz temperaturę zewnętrzną.

Propozycja dodatków od TTE


maj 2007 - Corolla Verso FL - niby lifting po 3 latach produkcji

Corolla Verso pojawiła się na rynku w 2004 roku będąc jednym z pierwszych samochodów zaliczanych do klasy kompaktowych MPV. Stylistykę tego samochodu opracowano w Europie, zaś produkcja ulokowana została w Turcji. Auto spotkało się z ciepłym przyjęciem - co roku znajdowało około 90 tysięcy nabywców.

         

By utrzymać ten poziom Japończycy zdecydowali się na przeprowadzenie delikatnego liftingu. Najbardziej zauważalne zmiany dotyczą przedniej części nadwozia, gdzie pojawił się nowy grill oraz zderzak. Elementy te mają teraz bardziej agresywny wygląd, jednocześnie wydłużając Corollę o 1 cm do 4.36 m. Jednocześnie silnik 2.2 D4-D otrzymał w wyposażeniu standardowym filtr cząstek stałych. Moc tej jednostki została utrzymana na poziomie 136 KM. Wcześniej filtr DPF był oferowany tylko w samochodzie napędzanym 177-konnym silnikiem o tej samej pojemności. Zmiany uzupełniły nowe materiały zastosowane we wnętrzu oraz bogatsze wyposażenie.

Dostępne wersje

1,6 VVT-i
 5 M/T

1,8 VVT-i (MMT) 2,2* D-4D
135  6 M/T 
2,2* D-4D
180  6 M/T 
Średnio (litrów/100 km)  7,5  7,7 (7,5*) 6,4 6,8
Poza miastem  6,4  6,5 (6,4*) 5,4 5,8
Miasto  9,5  9,9 (9,4*) 8,1 8,5
Zalecane paliwo  bezołowiowa 95 lub więcej olej napędowy
Poj. zbiornika paliwa (litry)  60 60 55 55

Dane techniczne

Silnik

1,6  1,8  2,2* D-4D
6 M/T 
2,2* D-4D
6 M/T 
Liczba i układ cylindrów 4, rzędowy   4, rzędowy 4, rzędowy 4, rzędowy
Mechanizm zaworów 16-V, VVT-i  16-V, VVT-i 

16-V,  D-4D

16-V,  D-4D

System wtrysku paliwa

elektroniczny wtrysk paliwa

common rail III generacji 
z intercoolerem
Pojemność skokowa (cm3)  1598  1794  2231 2231
Średnica x skok (mm)   79,0 x 81,5 79,0 x 91,5 86,0 x 96,0 86,0 x 96,0
Stopień sprężania    10,5:1 10,0:1 16,8:1 15,8:1
Maksymalna moc KM /obr./min    110/ 6000 129/ 6000 136/ 3600 177KM/ 3600
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min)  150/3800  170/4200  310/2000-2800 400/2000-2600

* - silnik 2,0 D-4D 116KM od września 2005 r. nie jest oferowany w Corolli Verso

OSIĄGI

1,6 VVT-i 1,8 VVT-i (MMT) 2,2 D-4D   6 M/T  2,2 D-4D  6 M/T 
Maksymalna prędkość (km/h)  175  195  195 205
0-100 km/h (s) 12,7   10,8 (12,7*) 9,4 8,8
Współczynnik oporu powietrza 0,30
Promień skrętu kół/ nadwozia (m) 5,8 / 6,1
ZAWIESZENIE
Przód / Tył System kolumn MacPhersona / Belka skrętna
MASY i WYMIARY
Masa własna (kg) min./max. 2035/ 2140
Masa całkowita pojazdu (kg) min./max. 1400/ 1540
Pojemność bagażnika (litry) 2 siedzenia-1563 / 5 siedzeń-397 / 7 siedzeń - 63

5/6 M/T  -
5 lub 6-stopniowa manualna skrzynia biegów 
                  (6-biegowa ręczna skrzynia dostępna tylko w 2.2 D-4D)
MMT         - uniwersalna, 5-stopniowa z automatyczną lub sekwencyjną (manualną) zmianą biegów
 

Wyposażenie

TERRA

 Premium

SOL

PRESDIGE

X
Poduszki powietrzne przednie i boczne

STD 

STD STD STD STD
Poduszka kolanowa

STD 

STD STD STD STD
4 hamulce tarczowe + ABS + EBD

STD 

STD STD STD STD
VSC

2700 PLN

STD STD STD STD
TRC + BA

-

STD STD STD STD
Kurtyny powietrzne

-

STD STD STD STD
Lampy przeciwmgielne

-

- STD STD STD
Elektrochromatyczne lusterko

-

- STD STD STD
Czujnik deszczu

-

- STD STD STD
Lusterka i zderzaki w kolorze nadwozia

STD 

STD STD STD STD
Koła 205/55 R16

STD 

STD STD STD -
Koła 215/50 R17 - - - - STD
Relingi dachowe

-

STD STD STD STD
Aluminiowe felgi 16” TUPELO

STD - - -
Aluminiowe felgi

 -

-  STD STD STD
Przyciemniana szyba tylna oraz boczne w drugim rzędzie siedzeń

STD 

STD STD STD STD
Elektryczne szyby przednie

STD 

STD STD STD STD
Centralny zamek sterowany pilotem

STD 

STD STD STD STD
Bezpieczny kluczyk

STD 

STD STD STD STD
Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka

STD 

STD STD STD STD
Wspomaganie kierownicy

STD 

STD STD STD STD
Kierownica trójramienna z regulacją w dwóch płaszczyznach STD STD STD STD STD

 

Wyposażenie

TERRA

 Premium

SOL

PRESDIGE

X
Radio (6 głośników) + CD + MP3 STD  STD STD STD STD
Komputer pokładowy* STD  STD STD STD STD
Fotele w drugim rzędzie siedzeń z możliwością przesuwania i regulacją oparcia STD  STD STD STD STD
Roleta przedziału bagażowego STD STD STD STD STD
Immobilizer STD STD STD STD STD
Wskaźniki typu OPTITRON o niebieskim podświetleniu STD STD STD STD STD
Klimatyzacja manualna STD - - - -
Sterowanie radiem w kierownicy - STD STD STD STD
Elektryczne szyby tylne - STD STD STD STD
Skórzana kierownica i gałka zmiany biegów - STD STD STD STD
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa - STD STD STD STD
Czujniki cofania – STD – – – - STD - - -
Perforowana kierownica i gałka zmiany biegów - - - - STD
Tempomat - - STD STD STD
Nawigacja satelitarna DVD - - - STD -
Pakiety dodatkowe :          
NAVI - nawigacja satelitarna DVD, Bluetooth, kamera z przodu i z tyłu - - - - 13 800 PLN

* Komputer pokładowy pokazuje średnie i chwilowe zużycie paliwa, średnią prędkość, czas, zasięg oraz temperaturę zewnętrzną.

COROLLA VERSO         5-miejscowa          ceny w  PLN    

  TERRA  Premium  SOL PRESTIGE X
1.6 VVTi    110 KM 

73 100 

78 700 -

-

-

1.8 VVTi    129 KM 

- 81 000 84 100

  97 900

-
2.2 D4-D DIESEL 135 KM - 93 100 96 300

110 000

-

2.2 D4-D DIESEL 177 KM

-  - -

 

102 600

COROLLA VERSO     7-miejscowa        ceny w PLN

  TERRA  Premium 

SOL

PRESTIGE X
1.8 VVTi           129 KM 

 

-

  
83 100 86 200 100 000 -

1.8 VVTi MMT*  129 KM 

- 85 600 88 800  102 500 -

2.2 D4-D   6M/T 136 KM 

- 95 200 98 400  112 100 -

2.2 D4-D   6M/T 177 KM

- - - - 110 200

   Dopłata do lakieru metalik 1 900 PLN
  * MMT - uniwersalna, 5-stopniowa z automatyczną lub sekwencyjną (manualną) zmianą biegów

14.08.2004 r.; 8.05.2007 r. przemo_z
na podstawie danych z TMS